Fot.: Paula Duda/PZPN

20 czerwca środowisko piłkarskie obiegła informacja o podpisaniu największej umowy sponsoringowej w historii klubowych rozgrywek organizowanych i prowadzonych przez Polski Związek Piłki Nożnej. Od 1 lipca 2024 roku rozgrywki drugiego, trzeciego i czwartego poziomu rozgrywkowego będą nosiły nazwy Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi oraz Betclic 3. Ligi.

Umowa pomiędzy Polskim Związkiem Piłki Nożnej, a firmą Betclic obowiązywać będzie przez najbliższe cztery lata, aż do zakończenia sezonu 2027/2028.

Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska powiedział w wywiadzie dla PZPN:

Dziś oficjalnie ogłaszamy rozpoczęcie współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej i możemy nazwać się dumnym Sponsorem Tytularnym rozgrywek Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi i Betclic 3. Ligi. Niezwykle cieszy nas tak szeroki zakres współpracy i pragniemy bardzo podziękować za proces przygotowywania tych działań naszym partnerom z Polskiego Związku Piłki Nożnej, Pierwszej Ligi Piłkarskiej oraz telewizji TVP Sport

Pozyskanie nowego Sponsora Tytularnego oznacza zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej objętych umową rozgrywek. Oprócz nazwy, aktualizacji ulegną również logotypy lig, które trafią na koszulki każdego ze 108 klubów, a także będą prezentowane na bandach reklamowych czy podczas transmisji meczów w telewizji TVP Sport. Co więcej, w centralnym punkcie koszulek znajdzie się także logotyp Sponsora, a wszystkie mecze Betclic 1. Ligi oraz wybrane spotkania w każdej kolejce Betclic 2. Ligi będzie można obejrzeć za darmo w jego aplikacji. 

Informację skomentował również Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN:

Polski Związek Piłki Nożnej podejmuje aktywne i skuteczne działania na rzecz pozyskiwania nowych sponsorów. Umowa z firmą Betclic to największa umowa sponsoringowa w historii rozgrywek klubowych w naszym kraju. Dzięki współpracy z firmą Betclic rozgrywki 1, 2 oraz 3. ligi mają niepowtarzalną szansę, aby wejść na wyższy poziom organizacyjny. Skorzystają na tym kluby występujące w tych rozgrywkach, jak również Polski Związek Piłki Nożnej. Ogromnie cieszy nas nie tylko bezprecedensowa skala sponsoringu, obejmująca aż trzy poziomy rozgrywkowe, ale także wspólnie wypracowana z marką Betclic strategia, obejmująca uatrakcyjnienie produktu na wielu poziomach: broadcastu, contentu, aktywacji skierowanych do kibiców.

W informacjach możemy również przeczytać, że kluby objęte patronatem Betclic otrzymają pokaźne wsparcie bazowe, a każdy z zespołów ma ponadto możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego, w którym nie obowiązują limity maksymalnego wsparcia. Program jest otwarty dla wszystkich 108 uczestników rozgrywek w każdym sezonie. Kluby mogą stworzyć dodatkową gałąź finansowania połączona z aktywizacją fanów.

źródło: pzpn.pl

21 czerwca, 2024